System Zarządzania Ciągłością Działania (SZCD/BCM) – ISO 22301
Ciągłość działania oznacza taktyczne i strategiczne zdolności organizacji (firmy lub instytucji) do zaplanowania, przygotowania i podjęcia kroków zaradczych na wypadek wystąpienia awarii lub zaistnienia innych niekorzystnych zdarzeń, w celu utrzymania realizacji statutowych zadań organizacji (firmy lub instytucji) we wcześniej zaakceptowanym zakresie i warunkach.
Najważniejsze cechy podejmowanych kroków zaradczych to ich wykonalność i skuteczność. Dlatego ocena niezbędnych potrzeb i realnych możliwości organizacji (firmy lub instytucji) w zakresie utrzymania ciągłości działania, zapewnienie właściwej komunikacji i komunikatywność (np. dostosowanie do języka branżowego), a także szkolenia i treningi osób zaangażowanych w utrzymanie ciągłości działania, stanowią o powodzeniu przedsięwzięcia. Ponieważ są to działania o charakterze biznesowym, czasem – wbrew pozorom – zaniechanie działań może przynieść większe korzyści finansowe, niż podejmowanie natychmiastowych i kosztownych kroków zaradczych.
Aby zapewnić realizację statutowych zadań dla organizacji (firmy lub instytucji) nasza firma oferuje specyfikację usług według następujących etapów:
Etap A. Prace przygotowawcze
Etap B. Analiza wymagań dla Planów Ciągłości Działania (PCD)
Etap C. Opracowanie Planów Ciągłości Działania
Etap D. Szkolenie i przeprowadzenie treningu
Usługi dodatkowe